Pengikut

Sabtu, 9 Mac 2013

Dataran Merdeka,

      Dataran Merdeka sekarang. Fuhh!..lama giler aku tak pergi ke tempat ini..lebih kurang dekat 20 tahun lah. Ni pun sampai gara-gara nak cari bangunan Dewan Bahasa, lepas tu tersalah masuk jalan, terus sampai ke Dataran ni, anak2 pun tak pernah sampai, apa lagi..lepak la kejap untuk sesi bergambar kat situ he..he..
     Dulu, Dataran Merdeka ni kira gempek la, bukan setakat tempat buat konsert, tempat lepak orang2 muda bersama kengkawan, yang nak berdating ke, yang nak bawa anak2 untuk berlari kat padang tu ke, itu la tempatnya. Dulu tak banyak sangat tempat lepak yang free untuk orang2 awam ni. kalau kata nak lepak ke, jalan2 ke, balik2..tu bangunan Daya Bumi, Central Market, Pasar Raya pulak..tu..Kota Raya, Ampang Park ke..tu kira best la..masa tu pun macam dah sesak sangat dah dengan manusia waktu tu, sekarang lagi sesak kot?! Tah la..lama aku tak sampai kat tempat tu..lagi pun dah banyak bangunan & pasaraya yang ada sekarang ni.. Apa pun tempat2 tu sangat2 nostalgia untuk aku & tak mungkin dapat aku lupakan segala kenagan yang tercipta waktu itu..

 Bangunan Sultan Abdul Samad..
di waktu malam..

 Cantikkan Dataran Merdeka sekarang?!

Lupa lak nak buat nite mode..


 

Posing lg..

Abby nak berlari satu padang tu..tapi takut pulak pak guard marah..

Jadi la..jangan sampai orang kata anak aku tak pernah sampai kat Dataran Merdeka lak..he..he..



4 ulasan:

farhan berkata...

selalu bersama sahabat

BUNDA a.k.a KN berkata...

Salam ukhuwah dan salam kenal dari bunda...

azlia berkata...

TQ FARHAN

azlia berkata...

tq bunda