Pengikut

Selasa, 8 September 2015

Kek Pisang Kukus

      Selamat pagi...arrrrrhhhh! hujan lebatnya...gelap cam nak malam je kat luar tu. Kalau la hari ni hari Ahad...bestnya la haiii.. Nak tunjuk sikit Kek Pisang Kukus yang aku buat hari tu, kalau dapat makan la ni..uhhh..bestnya. Minum lak Kopi 'O' hilang ngantuk aku jap.
      Kek Pisang Kukus ni, resepinya aku dapat dari geng FB, Azka Global Network. Senang je buatnya..masuk semua bahan, blander sampai sebati, lepas tu kukus sampai masak dah siap... Tak caya..cer try.. Layan Album aku ni ye.


Kek Pisang Kukus aku..



Bahan2:

1 cawan gula halus
1 cawan minyak
2 cawan tepung gandum
2 sudu kecil soda bikabonat
3 biji telur
4 biji pisang berangan @ 10 biji pisang emas ( lenyekkan ) 

cara:
- campurkan semua bahan dalam mixer-blendkan sehingga sebati semuanya.
- masukkan dalam acuan yang telah disapu dengan minyak
- kukus sehingga masak
- sejukkan sebelum dipotong ye


Lenyekkan pisang dulu
 


Tada!!! Naik gebu kau! 





Bye..jumpa lagi



7 ulasan:

Azura Rabbits berkata...

nyum nyum sedapnye... :)

fifie feyca berkata...

sedapnya!!

azlia berkata...

Mmg sedap..senang lak tu..

azlia berkata...

Tu la...nk bg rasa dah X de lak tu...he..he.

azlia berkata...

Tu la...nk bg rasa dah X de lak tu...he..he.

azlia berkata...

Mmg sedap..senang lak tu..

Warga Faizworld berkata...

Terliur tengok.

Kami mencari agen dropship seperti pelajar universiti dan suri rumah yang ingin menjana pendapatan dengan WERDA. Boleh lihat di sini: KOLEKSI WERDA SOFIA