Pengikut

Selasa, 2 Februari 2010

Sekolah baru TEENA..

Tub...tub...da sebln TEENA sekolah...kejap je sebulan! Rasenya dia ok kot?! Lg pun kakak dia ada kat sana, ble la tlg tgk2 kan, klu ade ape2 pesanan dr cikgu... nanti cikgu akan bg tau gak kat kakak dia... klu ade ape2 kejadian pun nanti kak dia citer la kat aku.. antara 3-3 anak, teena la yg top!! mana x nya... name dia je yg msk kat perhimpunan... sbb jd cat woman!!! ape dia wat?! lu pikir la sdri!! ha..ha..
Aku masukan teena n shasha kat Sek.Ren Islam Pintar (SRIP) kat Desa Melawati (Sek.Swasta la tu). Walaupun aku tau aku sbnarnya x mampu utk masukan mrk kat situ..tp aku terpaksa...smua ibubapa nk wat yg terbaik utk anak dia kn?! Selain aku nak anak2 aku belajar akademik.. aku nk gak dorg blajar agama!! nk suruh aku ajar sdri?!! x leh..x leh... aku dilahirkan bkn utk jd pengajar kot! x de kesabaran! kang x psal2 lebam lak he..he..
Klu nk antar sek krajaan pastu ptg antar sek agama.. rasenya same gak koz dia.. bas sek, makan tgh ari, blanja, beza lebih kurang je... jd kat situ snang sek. dr kul 8.30am sampai 4.30pm, pg2 mgaji dulu, pastu srapan pg, blajar, makan tgh ari, smbahyang jemaah, slamat pun slamat, bdk2 x kuar p kedai seorg2.
Tmp tinggal aku dgn kerja kan jauh.. .pastu smua benda2 tu aku kena wat sdri... sbb tu yg anak2 smua aku sek kan kat area tmp kerja aku gak...jd smuanya 1 jln jugak!! Lg pun cikgu2 pun baik2, pham masalah org, wlau aku ni asyik lmbat bayar, anak2 aku msih mendapat perhatian dr diorg.. tu yg msk TEENA lak kat situ. Igat nk kuar kan shasha, pastu msk sek biasa, biar teena je kat SRIP tu, tp dorg ok ape... aku Allhamdulillah..
Nk mintak tukar kaw umah... X dpt2.. brape thn da aku apply...harammmm kabar beritanya....

Ni la SRIP, caw Desa Melawati,


ni keadaan dorg nk p sek..


klu muka sayu ni...da balik sek la tu...letih.




1 ulasan:

Rotiban berkata...

Salam, saya tengah survey sekolah rendah islam untuk anak jugak tahun 1 (2015).. Apa komen puan pasal sekolah ni? ok ke