Pengikut

Khamis, 24 Julai 2014

Microwave Fudge

      Assalammualaikum... korang nak tak resepi buat Fudge ni.. senang..masuk Microwave je. Resepi aku ambil dari buku Mom Recipe..bolehlah buat makan sendiri2. Layan yeh Album Coklat aku ni..

Microwave Fudge Aku

Bahan2:
1 bar milk chocolate
1 bar white chocolate
1 cup peanut butter
50mg shortening (ni aku tambah sendiri)
sedikit badam (ni pun aku tambah sendiri ha.ha..)

Cara2:
-masukkan semuabahan dalam mangkuk microwave..masak dalam 3-4min.
-keluarkan kacau rata hingga semuanya cair
-tuang dalam acauan atau loyang yang telah disapu butter
-sejukkan dan bolehlah dikeluarkan dari acuan @ potong squares


Satukan semua bahan


Ni baru keluar dari Microwave

Acuan aku..

Ni anak aku punya kerja la ni..macam2 bentuk lak dibuatnya..


Bye-bye..


Tiada ulasan: