Pengikut

Jumaat, 22 Ogos 2014

Puding Karamel Ke 2 Aku!

      Assalammualaikum  bloger2 & reader2 semua...masih berkaramel lagi aku ni! Disebabkan tak puas hati dengan Puding Karamel aku yang pertama hari tu, dengan menggunakan resepi yang sama (resepi tu memang dah elok sesangat) maka aku mencuba lagi untuk membuatnya untuk kali kedua. Kali ini aku buat untuk anak luar perut aku yang sorang ni hah (staf tempat kerja aku daa ha..ha..). Kebetulan birthday dia, pastu dia kata suka makan benda ni, aku buatkanlah untuk dia.. (kira hadiah birthday la tu ye..he..he.) Happy birthday Fatin! Layan Album Kudapan aku ni ye..


Puding Karamel kedua aku..


Gula yang dah dikaremelkan..masuk dalam bekas yang nak diguna..


Telur yang dah dikacau sebati..

Masukkan kedalam susu yang dipanaskan sekejap tadi..

Tuang dalam acuan..kukus hingga masak..

Dah pun masak..

Tada!! hidangkan...bolehlah dimakan..


Bye-bye..


8 ulasan:

Jomsantaisekejap Jss berkata...

Memang sedap nampak..pasti rasanya pun sedap... Boleh market tu.

Komen No 60
http://jomsantaisekejap.blogspot.com/2014/08/jom-blogcomments-4.html

noor zamzuriani Zakaria berkata...

Sedappp.. Dah cuba guna resipi ni, mmg best.. Thanks for sharing.. :)

NEKCIK berkata...

sedapnyer..lepas ni kenalah ambik tempahhan ye

nita berkata...

cam sedap jer rasa.. ^_^

azlia berkata...

Ha..ha...inn sya allah ble je klu ada masa.

azlia berkata...

Ha..ha..sedappp..cer try!!!

azlia berkata...

Kan! Kan! Alhamdulillah..

azlia berkata...

He..he..setakat ni..mmg ni la resepi yg sempoi dan sedap..