Pengikut

Jumaat, 7 November 2014

Sambal Ikan bilis Goreng Cili Api Berapi

          Sambal Ikan Bilis Goreng Cili Api berapi ada berani?! ha..ha.. Aku kalau makan nasi tapi tak ada lauk yang pedas sikit, ishhh...tak lalu makanlah..alamatnya kalau seminggu macam tu..mau kurus aku kot..he..he. Ni salah satu lauk makanan kegemaran aku, yang sekarang menurun lak ke salah seorang anak aku. Nak habaq skit ni, kalau suka nak makan pedas lagu ni, lauk lain mesti balance ye..lepas tu air kena minum lebih. kalau tak...lu pikirlah sendiri akibatnya..ha..ha..


    Sambal Ikan Bilis Goreng Cili Api berapi Aku.

Ni nisbah bahan2 sambal aku..

masak sampai garing..dah garing masukkan air sedikit..masa tu lah letak.segala perasa n gula sedikit..masak lg sampai terbit minyak @ sehingga kering mana yang kita nakkan sambalnya..jgn lupa letak asam keping..lepas tu baru letak ikan bilis yang telah digoreng ye..
Ni la rupa terbit minyak..

Tada..dah siap...


Jumpa lagi

     

5 ulasan:

nita berkata...

nak sikit...sedapnya ^_^

azlia berkata...

Org gastrik x ble makan pedas2 cam ni ye..ha..ha..

NEKCIK berkata...

alolo podehnya...mmg melalak ni llau nekcik makan

azlia berkata...

Ha..ha nekcik..memang menyengau makan ni..podeh2 pun tangan ni duk menyuap gak lahi dlm mulut..he..he..

anajingga berkata...

salam ukhwah azlia, terima kasih share ye, dah lama kak ana cari resepi ni,asyik tak ingat je,singgah blogwalking sini dapat resepi..:)